Els membres del grup municipal ho han fet per registre d’entrada i ho reiteraran al proper plenari.

El passat 31 d’agost es va publicar al DOCV la resolució (de 29 d’agost de 2011, del conseller de Governació), per la qual es concedeixen ajudes a les escoles de música dependents de corporacions locals o d’entitats privades sense ànim de lucre, per a l’exercici 2011, convocades mitjançant Ordre 16/2010, de 23 de desembre, de la Conselleria de Governació”.

El portaveu del grup municipal Compromís per Ròtova, Jordi Puig, ha explicat que “la Conselleria ha tornat als nivells de subvenció de 2009, després de les brutals retallades que havien patit les escoles de música el 2010. Ara, però, l’Escola de Música Municipal ‘Mestre Villar’ no podrà beneficiar-se d’estes ajudes, ja que la sol·licitud no va ésser acceptada, segons la resolució, “per no ajustar-se la sol·licitud a les bases de la convocatòria”.

El 2009, l’Escola de Música Municipal de Ròtova va rebre 14.025,19; el 2010, 5.129,16 euros, en un primer moment (8.511,40 euros, després que les escoles de música es plantaren davant Conselleria).

El grup municipal Compromís per Ròtova ha presentat un escrit per registre demanant els motius pels quals ha estat rebutjada la tramitació de la subvenció. “Volem saber les gestions que ha realitzat l’equip de govern, des de les àrees d’Educació i Cultura, abans i després de la present resolució”, ha explicat Puig.

A més, donat que aquesta subvenció era una important font d’ingressos per a l’escola municipal Mestre Villar, si es confirma la pèrdua de la subvenció, “Compromís voldria saber quines vies està explorant l’Ajuntament per fer front a esta situació, per assumir el cost dels professors, que no era cobert completament per la matrícula dels alumnes”.
Compromís traslladarà també la seua preocupació davant esta situació a la direcció de l’escola de música municipal, per informar-los de la situació.