El rotoví Abel Balbastre, nou portaveu, va estar recolzat pel diputat jove Fran Ferri.

Dissabte passat el centre social de Ròtova va ser el lloc elegit per fer públic que encetàvem un nou projecte: Compromís Jove de la conca del Vernissa. Al capdavant, el portaveu Abel Balbastre, qui va estar acompanyat per joves de la vall de Vernissa, pel regidor i regidores de Compromís a Ròtova, Jordi PuigSuni Vidal i Nahiana Suñé, i la resta de membres del col·lectiu. També fou present a l’acte per donar el suport i una empenta el diputat jove i secretari general del BLOC JOVE, Fran Ferri.

Tal com va explicar el portaveu Abel Balbastre, este no és un projecte nou sinó que és un projecte que reprén la marxa, que cap al 2008 va nàixer de la mà de la joventut dels diferents pobles que componen aquesta conca interior de la Safor: Alfauir, Almiserà, Castellonet de la Conquesta, Llocnou de Sant Jeroni i Ròtova. Aleshores, format com a BLOC JOVE de la vall del Vernissa i, ara, amb un nom nou, idees i gent noves que volen reactivar-se intensificant les seues tasques destinades a millorar la vall.

El portaveu de Compromís Jove a la vall ha explicat que “volem que els i les joves de la conca del Vernissa estiguen assabentats que van a ser representats i representades, defensant els seus ideals, dins de la diversitat que hi pot existir entre els membres”. Però, per a això, també demanen, ha aclarit, “que la gent jove li perga la por a la política: aquesta serà un altra tasca molt important que vol dur a terme el Compromís Jove de la conca del Vernissa: normalitzar i desdramatitzar la política, també des de l’àmbit jove. Durant molt de temps ací ha sigut un tabú; la joventut ja no tenim for de fer política”.

Puig, portaveu de Compromís a Ròtova, ha recordat que “la joventut ha tingut un paper fonamental en la renovació de la política als nostres pobles: ho hem vist a Almiserà i Ròtova. No solament aportem aire fresc sinó unes ganes sinceres de canviar la pràctica política, obrir-la a la gent i fer-la més participativa”.

Compromís Jove té previst programar activitats de tot tipus: lúdiques, reivindicatives, formatives… Balbastre ha explicat que “també ens agradaria seguir l’esperit que ens han deixat els nostres companys i companyes de la “primavera valenciana”, la joventut valenciana que ha donat tota una lliçó a la societat, reivindicant al carrer les condicions mínimes ibàsiques de l’educació pública. Volem, en definitiva, dur i continuar eixe esperit de treball i lluita als nostres pobles”.