Compromís fou dels primers partits en iniciar esta tasca de responsabilitat. En el cas de Ròtova, no hi ha assignacions per acord plenari.

transparencia_compromis

El passat setembre la coalició Compromís va fer públic, a través de la seua pàgina web coaliciocompromis.net, els sous dels seus diputats autonòmics, el diputat al Congrés i els dels regidors de localitats, on també hi ha les representants i el representant a Ròtova. Al portal de transparència, també es pot consultar les bases i normes de funcionament, un registre de regals, comptes dels partits i la coalició, etc.

En el cas de Ròtova, per acord plenari de 5-7-2011, a l’Ajuntament de Ròtova, “no hi ha assignacions ni exclussives ni parcials per assistència a plenaris ni a òrgans col·legiats”.

Per això, des de Compromís per Ròtova “tampoc entenem què pretenen estalviar amb la fusió de municipis i la reducció de regidors prevista pel govern estatal, si la major part de regidors i regidores de l’estat no reben retribucions i estan treballant de manera altruista pel seus municipis. Darrere de la reforma de les bses de règim local hi ha, doncs, altres interessos, afavorir institucions com les Diputacions i continuar amb la política neoliberal que ens ofega dia a dia en esta crisi”.

Compromís fou, doncs, dels primers partits en iniciar esta tasca de responsabilitat. Esta acció de Compromís forma part de la campanya per augmentar la transparència en tots els àmbits de la vida pública que la coalició posà en marxa i en la que s’inclou també la pàgina web volemsaber.com per a tramitar preguntes de la ciutadania a les institucions.

Segons ha afirmat el diputat de Compromís en Les Corts Valencianes, Fran Ferri, “la fiscalització de tot allò públic ha de ser un dret fonamental de la ciutadania en qualsevol sistema democràtic, la transparència és, per a nosaltres, una senya d’identitat”.

En este sentit Ferri ha assenyalat que “la transparència és una primera garantia per a avançar en el bon govern, ja que dificulta les pràctiques irregulars o abusives. No obstant això, en estos moments els governs de les nostres institucions no garanteixen eixa transparència perquè sembla que no els interessa arrancar d’arrel la corrupció”.

Per a revertir esta situació des de Compromís s’està elaborant una proposició de llei sobre transparència i govern obert en col·laboració amb els ciutadans, que estan fent arribar les seues aportacions a esta llei a través de volemsaber.com.