Ho farà al proper ple ordinari mitjançant la presentació de la següent

MOCIÓ

Moció per a sol·licitar la retirada del avant projecte de llei dels drets del concebut i de la dona embarassada.

La proposta de llei presentada pel Ministre de Justícia no respon a una demanda de la societat espanyola, sinó més bé, a la d’un xicotet sector de la societat més integrista del catolicisme i de l’extrema dreta.

La llei que el PP pretén reformar, Llei Orgànica 2/2010, de 3 de març, referia aspectes normatius de la salut sexual i reproductiva a més de regular la interrupció voluntària del embaràs. Aquesta llei, sempre millorable com quasi totes les lleis que regulen la nostra societat, recollia mesures de prevenció, mesures de planificació familiar i mesures d’educació, totes elles necessàries i que no contempla l’ avant projecte de llei presentat pel Govern de l’Estat.

I, no és d’estranyar que la proposta presentada no contemple aquestes mesures perquè la llei que se’ns vol imposar està feta a mesura dels qui condemnen, almenys sobre paper, qualsevol relació fora del matrimoni que no siga amb finalitat reproductiva i per tant rebutgen, almenys sobre paper, els mitjans anticonceptius.

La llei que se’ns vol imposar està feta a mesura dels qui s’oposaven a que es donara una assignatura d’educació sexual a l’escola, a l’escola pública. Una educació molt necessària no sòls com a prevenció d’un embaràs no desitjat sinó també com a mesura de protecció de la salut, perquè, posar els mitjans per evitar una malaltia de transmissió sexual li pot salvar la vida als nostres fills, i això és molt important.

La proposta de llei presentada pel PP naix des de la hipocresia i el fanatisme, perquè per tots és conegut que les filles dels que s’ho podien permetre econòmicament anaven a altres països més lliures i desenvolupats per avortar, i les altres, les filles de famílies de classe social mitja i baixa es veien obligades a caure en mans de desaprensius que a sovint i per la falta de coneixements i de mesures sanitàries posaven en greu risc la seua vida.

Una hipocresia latent que amb aquesta proposta de llei pretén obligar a una dona o parella a tindre un fill, encara que no li puguen donar una casa ni un futur, per haver estats desnonats i per haver decidit el govern central salvar a la banca abans que als ciutadans.

Una hipocresia latent que pretén obligar a una dona o parella a tindre un fill sabent que el seu fill naixerà amb malformacions físiques o psíquiques. Perquè, el mateix govern que l’obliga a parir desprès, l’abandonarà en una societat cada vegada més competitiva i menys humana com a conseqüència de la fatídica gestió política que s’està fent a l’Estat espanyol, sobretot després de les retallades tan grans a les ajudes de la dependència que han tingut lloc en estos últims anys.

Un fill, no ha de ser mai una imposició. Un fill ha de ser una il·lusió i és per açò que defensem que la maternitat lliure, ha de ser un dret absolutament inqüestionable per qualsevol força política i govern.

La interrupció voluntària de l’embaràs és una decisió molt dura i difícil en qualsevol dels casos que es puguen plantejar i el que cal fer és garantir que aquesta es produïsca en les millors condicions sanitàries possibles.

Per tot el que s’ha exposat, en nom propi i en nom del grup municipal Compromís-Bloc es presenta la següent:

PROPOSTA D’ACORD

El Ple de l’Ajuntament de Ròtova sol·licita:

1r- La retirada de l’avantprojecte de Llei Orgànica per a la protecció de la vida del concebut i dels drets de la dona embarassada. Per entendre, que aquesta proposta de llei vulnera en gran mesura la llibertat de la dona en relació a la seua maternitat, coarta la seua capacitat de decisió i posa en greu risc la seua salut sexual i reproductiva.

2n- Enviar copia del present acord a:

• El Govern d’Espanya
  • El Ministeri de Justícia
  • El Ministeri d’Igualtat.
  • El Ministeri de Sanitat i Serveis Socials
  • La Generalitat Valenciana