Resum del ple ordinari de 3 de juny de 2014.

ORDE DEL DIA:

1.-Lectura i aprovació, si escau, de les actes:

-30/04: Aprovada amb els vots a favor de Compromís per Ròtova i PP.

-05/05: Aprovada amb els vots a favor de Compromís per Ròtova i PP.

-21/05: Aprovada amb els vots a favor de Compromís per Ròtova i PP.

2-.Ratificació sol·licitud subvenció voluntariat ambiental 2014.

Des de Compromís, votem a favor de demanar la subvenció.

Ara, caldria que les convocatòries permeteren els ajuntaments programar els voluntariats amb temps i tenir la seguretat que tenen concedides les ajudes; per suposat. A pesar d’això, també demanem al consistori que assegure este tipus de projectes, que no solament fomenten l’educació ambiental sinó que suposen un servei de suport important en la prevenció d’incendis forestals. Els voluntariats tenen més sentit quan més risc d’incendi hi ha, com és a l’estiu.

No estem d’acord en què estiga condicionada la seua execució a la resolució definitiva per la Conselleria de Governació i Justicia (i demanaríem que s’eliminara eixa aclaració de la resolució). Perquè és probable que passe com l’any passat: que la Generalitat resolga tard, que Ròtova no tinga voluntariat; i la Generalitat, això que s’estalvia.

L’Ajuntament hauria de demanar que Conselleria resolga la convocatòria amb premura. Nosaltres també ho farem. Però no podem permetre que es perden diners i que no es realitzen voluntariats per la mala gestió de la Conselleria o perquè l’Ajuntament no confia que li donen l’ajuda.

Finalment, demanem que la plaça de monitor es convoque de manera pública.

Aprovada amb els vots a favor de Compromís per Ròtova i PP.

3-.Donar compte resolució alcaldía aprovació liquidació pressupost general de 2013.

4.- Resolució de 13 de maig de 2014, de la Secretaría General de Coordinació Autonòmica i Local, de modificació de determinades condicions financeres de les operacions d’endeutament subscrites amb càrrec al mecanisme de finançament per al pagament als proveïdors (RDL 4/2012)

L’Ajuntament de Ròtova ve incomplint les mesures del Pla d’Ajust, vinculat al pla de pagament de proveïdors, que el mateix equip de govern va aprovar com a mesures d’estalvi complementàries. Compromís es va oposar en el seu dia a estes mesures. A banda de la resta de mesures que s’aproven al document, donat que el Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques dóna la possibilitat de remetre un nou Pla d’Ajust, l’Ajuntament de Ròtova té la possibilitat de modificar les mesures que no està aplicant -i amb què entenem que no està d’acord-. En compte d’això, l’Ajuntament de Ròtova confirma el pla d’ajust que va aprovar en el seu dia, que imposava mesures gravoses als veïns i comiats en la plantilla de l’Ajuntament, suposem que amb la perspectiva de continuar no complint-lo.

Des de Compromís per Ròtova proposem fer les coses bé. Si l’Ajuntament té la possibilitat de modificar el pla d’Ajust, fem-ho; i no esperem a veure si tenim la sort que no ens pille el Ministeri.

Aprovada amb 3 vots en contra de Compromís per Ròtova i 6 a favor del PP.

5-.Control i Fiscalització dels òrgans de govern:

a) Dació de compte de Resolucions de l’alcaldia.

Res. 82. En les bases de la Dipu te beca, es valoren seminaris o jornades relacionades amb el lloc oferit però no titulació relacionada.

Es decideix fer-ho partint de l’experiència.

Sol·licitem que la publicació dels resultats es faça de manera detallada, segons els diferents criteris amb què es puntua.

Res. 96. Canvi en la subvenció del PPOS 2014/15. “Finalització de l’envolvent de l’edifici junt a l’escoleta infantil”.

Coberta i tancat de l’edifici lateral perquè no es deteriore.

Res. 99. Compta amb l’informe de secretaria-intervenció favorable?

No ha fet falta perquè consta al pressupost.

Res.100. Demolició de la coberta i condicionament del pati d’armes del palau.

-Hi ha projecte redactat? Hi ha una memòria. Consisteix en la demolició de la terrassa lateral i arreglar la part de l’almàssera.

-Hi ha previst seguiment arqueològic? Segons l’equip de govern, no cal.

Res.102. Condicionament d’un arxiu i magatzem per a l’escola de música.

A la planta baixa. Destinació per a l’Escola de Música, mitjançant la subvenció per a entitats musicals.