El Partit Popular i els regidors trànsfugues de Ròtova van votar en contra de la ratificació dels estatuts de la Mancomunitat de Municipis de la Safor, en el ple ordinari de 10 de maig, després que ho hagueren fet també el passat dimarts 29 de març, a Ròtova, davant dels vots a favor de Compromís, en el govern; un fet que provoca el bloqueig dels nous estatuts de la Mancomunitat de Municipis de la Safor.

L’entitat mancomunada, on estan representats tots els pobles de la comarca i tots els partits, va aprovar uns nous estatuts, per unanimitat dels consellers, que obrien la possibilitat a noves competències que l’ens podria assumir, i ara queden blocats. En esta ocasió, ni PP ni regidors trànsfugues van explicar el sentit del vot en contra; tant el portaveu com la regidora del PP reconeguda com a no adscrita no van assistir-hi.

Des de Compromís per Ròtova han apuntat que «sempre hem estat oberts al diàleg i s’han mantés nombrosos contactes per intermediar; tenim una oposició que no aporta idees al poble i que intenta destruir i tombar tot allò que siga beneficiós per al municipi. Fins i tot, no li importa anar en contra dels interessos de tots els pobles de la Safor-Valldigna. La seua demostració de poder és la de poder fer mal de manera indiscriminada».

(Imatge del ple d’abril de 2022)