El riurau de la Rogeta, seu del Centre d’Interpretació de la Cultura de la Pansa, va acollir ahir, diumenge 28 d’agost, l’escaldà de Ròtova. Els veïns i les veïnes del municipi i dels voltants es van reunir per segon any consecutiu, després  que es recuperara l’any passat (66 anys després), per a recrear el procés de l’escaldà del raïm. L’acte va comptar amb la presència de Jesús Pla, diputat a les Corts Valencianes, i l’alcalde del municipi, Jordi Puig.

L’esdeveniment va començar de matí al toc de la dolçaina i amb uns cants populars a càrrec de la Rondalla Agredolç. Tot seguit, membres del Col·lectiu Vall de Vernissa i l’Associació Riuraus al Vernissa, Frederic Artés i Casimir Romero, van realitzar una exposició pràctica del procés de l’escaldà amb tota mena de detalls, tant pel que fa a l’elaboració com pel que fa als materials i ferramentes que s’hi utilitzen. L’exposició, a més de ser didàctica, va estar repleta de tocs d’humor que amenitzaren el moment, i va finalitzar convidant a les persones que hi van assistir a participar escaldant raïm.

La jornada va suposar la recuperació d’una tradició que Ròtova va abandonar als anys 50, un acte de record, de reunió i de retrobament amb una activitat agrícola ja desapareguda. El municipi recupera així, tant per a les persones grans com per a les noves generacions, una activitat declarada Bé d’Interés Cultural Immaterial pel Consell de la Generalitat Valenciana.