-A l’inici de legislatura l’equip de govern va establir que l’únic representant de l’Ajuntament a l’organisme agrari seria el que designaren ells. Compromís en demana explicacions.

-Nahiana Suñé serà la representant de Compromis a l’òrgan.  El grup municipal demana la renovació del Consell Agrari Local, que esta legislatura no s’ha reunit, i presentaran la proposta al ple.

Compromís per Ròtova ha sol·licitat tenir “la representació que li correspon per llei” al Consell Agrari Municipal. L’article 3.2 de la Llei 5/1995, de 20 de març, de Consells Agraris Municipals, encara vigent, estableix que “estaran representats tots els grups polítics integrants de la corporació”.

A pesar d’això i que a la primera reunió que va tenir lloc entre l’alcalde i el representant de Compromís, a l’inici de la legislatura, es va acordar que el grup municipal a l’oposició tindria un representant, posteriorment, “al ple, se’ns va comunicar que solament podia haver-hi un representant per part de l’Ajuntament”, ha indicat Jordi Puig, regidor-portaveu de Compromís.

Volem poder aportar idees i treball; conéixer i compartir la situació amb la gent que treballa la terra al nostre municipi; però, sobretot, volem que es restablisca esta deficiència democràtica, per dir-ho d’alguna manera”.

Des de Compromís per Ròtova, demanem que es complisca la llei i que es donen explicacions dels motius pels quals s’ha evitat la designació del nostre grup municipal al Consell Agrari Municipal.

Activar el Consell Agrari Local.

Compromís vol ser-hi per treballar”, ha explicat de manera clara el portaveu de Compromís. “I, per a fer-ho, cal activar-lo”.

I és que el PP, tot i que va designar el representant i el suplent de l’equip de govern, no ha fet res per convocar-lo i, per tant, per fer efectiva la renovació del Consell Agrari esta legislatura. “Per això, el regidor d’Agricultura, que és qui normalment el presideix -si l’alcalde en delega la funció-, ha de moure’l; estem quasi a la meitat de la legislatura i ni tan sola s’ha convocat”.

Compromís presentarà la proposta de renovació al proper plenari; en ella s’inclourà la persona representant de Compromis a l’òrgan, que serà Nahiana Suñé Garcia; com a suplent, actuarà Jordi Puig Muñoz.