La gent proposa una replega de firmes, una reunió pública amb tècnics i explorar vies legals per frenar-la.

Ahir dijous, a les 20 h, el Centre Social del municipi de Ròtova va acollir una reunió veïnal per tractar el posicionament de la gent i del grup municipal Compromís al voltant de la instal·lació de la planta de tranferència de residus en el poble.

A la mateixa hora, a Xàtiva, els membres del Consorci de Residus aprovaven la seua ubicació a Ròtova i el conveni entre el consorci i l’Ajuntament, que estableix les obligacions d’ambdues parts i les constrapestacions que rebria el municipi.“La veritat és que la notícia, que vam rebre per telèfon, va caure com una gerra d’aigua gelada entre el public assistent, ja que Compromís havia remés una carta a l’entitat perquè el conveni amb l’Ajuntament es deixara sobre la taula”.

“Quasi setanta persones s’hi van apropar per informar-se, no cabíem al Centre Social; i per traslladar-nos el posicionament que volien que adoptàrem: la gent no vol la instal·lació. És més, vol que fem tot el que puguem per oposar-nos-hi”, explicava el portaveu de Compromís, Jordi Puig.

Compromís estudiarà les vies legals per poder fer-ho, recollirà firmes entre els veïns i veïnes del municipi i demanarà a l’Ajuntament que convoque a una reunió pública la gent del poble. “Des de Compromís, ha indicat Puig, creiem que la posició dels veïns hauria de tenir un pes determinant sobre la decisió del seu alcalde: els representants polítics en l’Ajuntament han d’escoltar les persones que els han recolzat per què ocupen eixe lloc”.

I és que el portaveu de Compromís ha explicat que, en este cas, “no defensem una postura pròpia únicament sinó els interessos de totes les persones de Ròtova: no hi ha hagut cap reunió pública per explicar el projecte, que és el que demanem nosaltres. Estem molts tranquils i la nostra postura és més ferma que mai: demanem que l’Ajuntament de Ròtova assumisca la voluntat majoritària del poble al qual representa”.