El grup municipal recolza la inciativa però sol·licita més imaginació i esforç per dur-la avant, “donat que fins ara no ha funcionat.”
Al passat plenari d’octubre, Compromís per Ròtova va demanar els resultats de la iniciativa de Narranjas.com, la venda de taronges per internet que l’Ajuntament i el Consell Agrari van presentar per a la campanya de 2010.
“Per a la nostra sorpresa”, ha explicat el portaveu del grup municipal, Jordi Puig, “la iniciativa no ha funcionat fins el moment, per això hem mostrat la nostra preocupació”. “No podem iniciar una experiència com esta i esperar que les comandes arriben soles; i és que llevat del moment inicial, el de la presentació als mitjans, el projecte ha tingut una publicitat molt limitada, a pesar que al document que ens han remés se’ns informe que des d’octubre de 2011 -coincidint amb la petició de la informació- s’estan enviant correus electrònics a ajuntaments i restaurants de tota la geografia estatal”.
Des de Compromís “no cal ni dir que recolzem la iniciativa però considerem que cal posar-li més imaginació en la difusió, en el missatge i pensar en el mercat a qui ens dirigim”.
Compromís considera molt interessant la iniciativa i anima a implicar més els llauradors del municipi i buscar maneres originals d’arribar a la gent. D’altra banda, “es poden buscar acords amb cooperatives o recolzar-se en joves emprenedors aturats, seleccionats mitjançant un procés públic, per tal de posar més mans a la faena”.
“Hi ha un altre aspecte que també cal potenciar: el comerç de curt recorregut. Apropar productors i consumidors del territori. Per a fer-ho, cal millorar la difusió per la xarxa i, fins i tot, el contacte directe amb els productors. Aquests factors, evidentment, han d’anar units a un producte de qualitat, de primera mà, i a un servei a domicili ben gestionat”.