• L’Ajuntament de Ròtova, junt a tot el poble, un any més ha volgut celebrar l’Orgull 2020.

El dia 28 de juny és el dia Internacional de l’Orgull LGTBI i l’Ajuntament de Ròtova ha volgut celebrar aquesta data de manera reivindicativa. Des de la FELGTB (Federació Estatal de Lesbianes, Gais, Trans i Bisexuals) aquest any 2020 s’ha decidit dedicar la lluita per les dones lesbianes, trans i bisexuals, per aconseguir la igualtat real en els àmbits polític, cultural, econòmic i social sota el lema Dones LTB: Sororitat i Feminisme”.

Des de l’Ajuntament de Ròtova i les associacions i col·lectius treballem per a visibilitzar la realitat de les dones LTB i denunciar l’opressió de gènere que vivim i la suma de discriminacions que sofrim per ser, a més de dones, membres del col·lectiu LGTBI. N’hi ha prou de masclisme i misogínia! com a la lesbofobia, transfòbia i bifòbia.

Per aquesta raó, hem de continuar denunciant les desigualtats que hi ha a la societat. Actualment, vivim un temps difícil, on la crisi originada per la COVID-19 colpeja les persones especialment vulnerables, com moltes persones que pertanyen al col·lectiu LGTBI, on moltes vegades són doblement discriminades laboralment i econòmicament. Els drets laborals continuen sent vulnerats quan una persona LGTBI troba al seu àmbit de treball un ambient hostil cap a la diversitat. Moltes persones senten por a ser rebutjades o discriminades per la seua orientació sexual o identitat de gènere.

Altres actes greus que observem són l’augment dels discursos homofòbics, actes violents i vexatoris, que vulneren la llibertat i la igualtat de les persones LGTBI, fomentant l’odi i el sofriment de moltes persones.

Per tant, en aquesta data, la conscienciació ciutadana és molt necessària. La lluita pels drets LGTBI és una història llarga i combativa. Per aquesta raó, cal normalitzar la diversitat dins de tots els àmbits socials, laborals, familiars, educatius, etc. Per aquesta raó, volem donar visibilitat a totes les persones dins de la seua diversitat, reivindicar els avanços legals que s’han aconseguit entorn de la lluita i defensa dels drets LGTBI, per tal de garantir que totes les persones puguen viure en llibertat i igualtat la seua orientació sexual i/o identitat de gènere. Les persones que donen nom a aquestes sigles LGTBI -lesbianes, gais, transsexuals, bisexuals, intersexuals- no poden ser discriminades en cap àmbit. Per aquesta raó, l’Ajuntament de Ròtova condemnem qualsevol acte LGTBfòbic i donarem veu a totes aquelles persones que visquen qualsevol discriminació. Donem suport a totes aquestes iniciatives, perquè volem un municipi lliure d’actes homofòbics, volem celebrar la diversitat i l’Orgull 2020 més forts que mai.