Entre les activitats del dia de la dona destaca l’elecció del nom de carrers, una iniciativa que va començar el 2020 i que no es va poder dur a terme per la pandèmia. Per una banda, tenim carrers que encara no tenen nom i, per altra, si ens hi fixem, no hi ha cap carrer al nostre poble que tinga nom de dona. Per tal de caminar cap a la igualtat també als nostres carrers, des de l’Ajuntament, i comptant amb els suggeriments que ens va fer arribar la gent i el col·legi, hem preparat un llistat de dones rellevants per començar a posar nom a alguns d’estos carrers. Començarem per triar dos noms de la Urbanització de La Serreta i continuarem amb este procés any rere any.

Vos facilitem les propostes; podeu trobar més informació a la biblioteca (Antiga Sindical), en l’horari d’obertura, a partir del dia 8 de març.

L’elecció de carrer es podrà realitzar a la biblioteca (Antiga Sindical), de dilluns a divendres de 12.00h a 14.30h i de 17.00h a 19.00h. El 28 de març de 17.00h a 19.00h.

Esperem comptar amb la vostra participació.

Llista de noms

– Carrer de Carmelina Sànchez-Cutillas, historiadora, novel·lista i poetessa valenciana

– Carrer d’Isabel Clara-Simó, escriptora valenciana.

– Carrer de les Estisoradores del raïm, en record de les dones que tallaven, amb tisora, els penjolls de raïm.

– Carrer de Matilde Salvador, compositora i pintora valenciana.

– Carrer de Manuela Solís Claràs, primera metgessa valenciana.

– Carrer de Tecla de Borja, noble valenciana.

– Carrer de Marie Slodowska Curie, científica i única persona guanyadora de dos premis Nobel.

– Carrer de les Encaixadores, les treballadores dels magatzems de taronja que posaven la fruita en caixes.

– Carrer d’Asunción Chirivella, primera llicenciada en Dret valenciana.