La biblioteca de Ròtova ha rebut la col·lecció «Llegir en valencià per a salvar el món», editada per la Fundació Bromera per al Foment de la Lectura. La col·lecció consta d’11 exemplars i ha sigut donada per Teika, una de les empreses patrocinadores de la iniciativa.

Marina i el misteri de l’aigua.
Autor: Jovi Lozano-Seser.
Il.lustrador: Viv Campbell.
Una adolescent enamorada de la seua platja i dels éssers que l’habiten, una troballa inesperada provinent del mar que capgirarà per complet els seus plans estiuencs i un misteri que caldrà resoldre per tal de millorar el medi que l’acull i que tant s’estima. Una història que parla de Marina, una futura biòloga compromesa amb la preservació de l’espai on començà a nadar i a caminar, del mar i de les marines, i que ens demostra que molt sovint el nom també fa la cosa i ens obliga a prendre’n partit.

El meu Veí
Autora: Anna Marí.
Il.lustració: David van der Veen.
Ella és escriptora i s’ha traslladat a viure a un poble menut. Ella fuig de la ciutat que l’estressa, de l’ansietat que l’ofega i d’una realitat que la confon. I té un nou veí, l’únic nou veí del poble. I aquesta novetat la somou i l’obliga a comprometre’s. Un relat contat i viscut en primera persona sobre l’acollida i la necessitat de posar-se en la pell de qui ho deixa tot arrere i busca una nova vida en una nova terra. Una vivència que demostra que quan callen les persones, parlen les pedres.

La dona de casa
Autor: Vicent Usó.
Il.lustració: Laura Inat.
Dues fotos que expliquen la seua història. La de la mare que hagué de renunciar a les seues il·lusions i la del germà que l’animà a perseverar i a demostrar el seu talent cada volta que tenia la temptació d’abaixar els braços. Un retorn a casa i el record d’unes obligacions que hagué d’assumir a contracor perquè havia de ser la dona de casa. Una de tantes dones obligades a restar entre bambolines. Una història de pena i de no acceptar que li tallen les ales, amb la cadència tova d’un
piano de paret.

Un fantasma de Quiríac
Autor: Joanjo Garcia.
Il.lustració: Jesús Huguet.
El protagonista té un nom excepcional, fruit d’una herència familiar acceptada a contracor. Una trobada casual amb una jove amb les idees molt clares i la recuperació d’una sorprenent història silenciada, el faran adonar-se de l’orgull i de la importància d’anomenar-se Quiríac. Una història que parla de la injustícia de la fam i de l’esperit dels justos, de records d’infantesa i de misèria en temps de guerra, d’agraïment i de la necessitat de fer memòria, amb la banda sonora d’una balada de rock.

L’espera dels diumenges
Autora: Irene Rodrigo.
Il.lustració: Alicia Blasco.
Aquesta és la història d’un secret ocult en la maleta. El secret enorme d’Amèlia que la seua neta Marieta s’obstina a descobrir. Un secret que provoca alegria i tristesa alhora i que ha arribat el moment de ser revelat. I també és un relat de la geografia d’una ciutat, Castelló de la Plana, que esdevé el testimoni privilegiat d’un amor dominical, d’un amor postergat. El relat d’una història d’amor impossible i de gent que no perd mai l’esperança mentre espera sense pressa a l’andana d’una estació.

Un record d’infantesa
Autora: Natàlia Gisbert Abad.
Il.lustració: Benedetta Notarandrea.
Un tràgic record d’infantesa que des de fa dècades li rossega l’ànima i l’enteniment ha transformat Tereseta en un espectre que ja fa anys que vaga pels carrers d’Alcoi. Un treball de classe que ha de fer a contracor juntament amb Jordi, un company que no és de la seua corda, permetrà a Lliris adonar-se del fil invisible que uneix sa mare amb Tereseta, i adonar-se de com d’important és tindre cura de la salut mental i poder comptar amb els mitjans i els professionals adequats per a preservar-la.

El despertar
Autor: Enric Senabre.
Il.lustració: Pablo Caracol.
Clara és una mare fadrina que ha de tractar de conciliar el seu treball de zeladora a l’hospital i l’educació de Paula, al filla adolescent de la qual sent que es va separant poc a poc. La preocupació pel futur de la filla farà que s’implique en l’institut i que descobrisca una nova oportunitat acadèmica i vital. Perquè les persones no som rius, i podem tornar a rere, el retorn a les aules li permetrà recuperar el temps perdut, aprendre a valorar-se a si mateixa i acostar-se de nou a la seua filla.

Una boda poc convencional
Autora: Marian Díez Picó.
Il.lustració: Marta Chaves.
Haver d’assistir a una boda no és sempre un pla abellidor; si, a més, el casament se celebra en ple mes d’agost, la cerimònia té lloc un bancal enmig de la muntanya i el teu acompanyant ha de ser el teu fill adolescent, les expectatives no són massa favorables. Però sovint cal deixar-se portar i gaudir de l’entorn i de la companyia. Un relat amb regust de vi i oli sobre la necessitat de reprendre les costums del passat per a millor el nostre present i garantir el nostre futur de forma sostenible.

Un garrofer en el marge
Autora: Maria Josepa Payà.
Il.lustració: Adela Maria Flore.
L’ombra d’un garrofer plantat al marge és una talaia privilegiada des d’on Leo i el seu fill admiren la Vall. Una pèrdua familiar ha espentat la protagonista a tornar al poble i a recuperar el vincle amb les seues arrels i a preocupar-se pel seu futur. Aquesta és la història d’una aposta decidida per un model d’agricultura i de la reivindicació col·lectiva d’una forma de vida; d’un poble que té clar que si el futur ha de ser una planta, que siga de les que tenen les arrels ben afonades al terra.

Les normes del joc
Autor: Pau Alabajos.
Il.lustració: Virginia Lorente.
Josep és el missatger, només el portaveu; un engranatge més d’una màquina corporativa que no trontolla quasi mai. La seua única missió és transmetre de manera ràpida, asèptica i indolent les decisions que la junta d’accionistes de la companyia ha acordat milers de quilòmetres més lluny. Quan se’n va, deixa un rastre d’acomiadaments, frustracions, desesperació i incomprensió. Ha aprés a conviure amb aquesta realitat i cada dia torna a casa sense cap remordiment de consciència, però potser hui no.

Campanyes de canvi
Autor: Andreu Escrivà.
Il.lustració: José Luis Arroyo.
Campanar, un poble dins d’una gran ciutat, i un moment, justament després del final del confinament, esdevé el punt d’intersecció en què tres persones es troben: Joana, una estudiant de periodisme; Ferran, que treballa en una immobiliària; i Victòria, una dona ja major, que sempre ha viscut allí. Vides molt pròximes, enllaçades pel fil de l’atzar i la necessitat vital de voler compartir inquietuds després d’haver patit una pandèmia que ha trasbalsat la nostra forma d’entendre el món i el seu futur.