El cap de setmana passat Compromís per Ròtova estigué present i participà a la XXIV Trobada d’Escoles en Valencià, que se celebrarà dissabte dia 19 de maig a Vilallonga. Els joves de Compromís a la comarca van organitzar el taller didàctic “cistelles divertides i revindicatives”. Podeu veure l’àlbum d’imatges a la pàgina de Facebook del BLOC JOVE Safor-Valldigna.

El nou secretari comarcal del BLOC JOVE, Carles Morant, estigué prenent part d’una jornada de reivindicació i compromís amb el valencià junt amb els nous membres de la coordinadora comarcal, Rubén, Mireia, Marce, Laura i Jesús, així com amb els regidors a Ròtova, Jordi Puig i Nahiana Suñé, i altres membres de la comarca.

Fins a la trobada van acostar-se també nombrosos representants polítics de Compromís, entre ells el síndic del grup parlamentari Enric Morera, la secretària comarcal del BLOC, Pepa Izquierdo, els portaveus de Compromís a Gandia i Oliva, Josep Miquel Moya i David González, i els alcaldes de Xeresa, Tomàs Ferrandis, i de Potries, Joanfer Monzó, entre d’altres càrrecs destacats.

Les Trobades d’Escoles en Valencià agafen aquest any 2012 un caire totalment reivindicatiu a causa de les agressions que està patint l’educació. Segons ha manifestat Carles Morant, secretari comarcal del BLOC JOVE de la Safor-Valldigna, “en un moment com aquest on l’educació pública està sent menyspreada contínuament pel govern valencià, el Compromís i el BLOC JOVE manté el seu compromís amb les Trobades, perquè volem continuar reivindicant una educació pública i en valencià”.

Cal felicitar la comissió organitzadora i, com no, donar les gràcies a Escola Valenciana per haver consolidat aquest esdeveniment al llarg dels pobles valencians per un treball continu per l’ensenyament públic i de qualitat.