Recollirà suports mitjançant la plataforma Change.org per a reivindicar un centre d’atenció a malalts crònics a l’actual Francesc de Borja.

hospitalRegidors

La passada setmana vam conèixer dues decisions preses pel govern de la Generalitat, referents a importants aspectes de la sanitat a la nostra comarca. Compromís de la Safor-Valldigna denuncia que tant la privatització de l’aparcament del nou hospital comarcal com l’abandó de l’ús sanitari del vell afectarà negativament a la ciutadania de la nostra comarca.

Per una part, ha explicat la portaveu de Compromís per la Safor-Valldigna, Pepa Izquierdo, “hi ha la decisió de la Conselleria de Sanitat de descartar l’ús sanitari de l’hospital Francesc de Borja una vegada s’haja traslladat al nou edifici”, tal i com Compromís ha pogut saber per informacions de la Junta de Personal de l’hospital. L’edifici se cediria a l’Ajuntament a partir del 20 de gener, data en què està prevista l’obertura del nou hospital; i només durant 2 o 3 mesos la vigilància de l’immoble buit correrà a càrrec de l’administració autonòmica, un fet que ja va estar denunciat per la nostra companya Lorena Milvaques, portaveu de Compromís a Gandia a l’Ajuntament.

Com ja hem reiterat en moltes ocasions, tant des de Compromís per Gandia com a la comarca, “creiem que cal fer una aposta social, racional i dinàmica del vell hospital, amb la seua reconversió en un espai per a l’atenció sanitària, en el vessant de centre de salut i d’atenció a malalts crònics, evitant una més que possible saturació de l’hospital d’aguts i també donar resposta dins la nostra comarca a totes les persones que amb malalties cròniques han de desplaçar-se per a la seua atenció a comarques veïnes. Des de Compromís valorem com a “molt important” que en la proposta final del projecte s’incloga la cessió d’espais als moviments associatius que treballen per la salut a la comarca.

hospitalRegidors02

En segon lloc, la Conselleria ha pres una altra decisió preocupant, esta vegada referent al nou hospital comarcal, l’aparcament del qual serà de pagament. D’aquesta manera es pretén sufragar els més de 900.000 euros de sobrecost de l’obra, que l’administració autonòmica es negaria a assumir i que haurem de pagar els usuaris.

És un autèntic despropòsit i no consentirem que tant els usuaris com els treballadors, que hauran de desplaçar-se majoritàriament en cotxe al nou emplaçament de l’hospital, paguen la mala gestió del PP. La nostra ciutadania es mereix una sanitat pública, gratuïta i de qualitat”, ha remarcat Izquierdo.

Accions per reivindicar uns serveis sanitaris públics a la comarca.

hospitalAparcament

Des de Compromís de la Safor-Valldigna sabem que estes mesures van més enllà de la ciutat de Gandia, són decisions que afecten tota la ciutadania de la nostra comarca. És per això que anunciem que donarem suport als representants sindicals que estan recollint signatures de protesta i eixirem als carrers de totes les poblacions de la comarca per demanar a la ciutadania que es sume a la recollida de firmes. També presentarà mocions als ajuntaments de la Safor-Valldigna perquè els municipis demanen la gratuïtat de l’aparcament del nou hospital.

hospitalCronics

Així mateix, recollirà suports mitjançant la plataforma Change.org per a reivindicar un centre d’atenció a malalts crònics a l’actual Francesc de Borja.

De moment, les mocions ja s’han presentat als ajuntaments de Gandia i Ròtova amb diferent sort. A la Ciutat Ducal s’ha acceptat la seua urgència i serà debatuda al Plenari del pròxim dijous mentre que, al consistori rotoví, el PP ha fet valdre la seua majoria absoluta per no acceptar-hi la urgència, “amb l’excusa de buscar el consens”.