La diputada Nathalie Torres i el diputat Jesús Pla (Compromís) han realitzat treballat sobre el territori la proposta que duran a les Corts Valencianes i han visitat Ròtova, de la mà del representant de Compromís, i alcalde de Ròtova, Jordi Puig.

La diputada Nathalie Torres i el diputat Jesús Pla han fet una visita als riuraus de la Safor i la Vall d’Albaida, i han parat al Centre d’Interpretació de la Pansa de Ròtova, per treballar la iniciativa parlamentària que permeta protegir els riuraus. Els riuraus són construccions on se secaven les panses després de l’ «escaldà» del raïm.

Els parlamentaris de Compromís han anat fins a Ròtova (la Safor) per a conéixer-los més de prop amb el representant de Compromís i alcalde de Ròtova, Jordi Puig. Proposen impulsar este patrimoni cultural per a recordar la nostra història rural i tradicions a través del sistema educatiu i, a més, fer-ho arribar a la ciutadania com a punt d’interés turístic.

Els nostres diputats han estat també a Benicolet (la Vall d’Albaida) amb la regidora Rosa Canet. Hem presentat una iniciativa des de Compromís perquè la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport financie les obres de recuperació dels riuraus valencians.

Compromís ha presentat una iniciativa per a la catalogació i inventari dels riuraus valencians, amb la col·laboració de les entitats locals i la societat civil, amb la finalitat de declarar-los d’ofici Béns de Rellevància Local de manera genèrica.